Způsob připojení Cloud Disku v iPhonu či iPadu může být lehce odlišný v závislosti na verzi iOS/iPadOS, kterou používáte.
Od verze iOS 13 a iPadOS 13 se lze ke sdíleným složkám a serverům SMB připojit přímo z aplikace Soubory.
Alternativou je stažení některé aplikace třetí strany pro umožnění spojení s online diskovým prostorem přes protokol CIFS/SMB někdy nazývaný populárně Samba protokol. Takové utility naleznete na App Store pod klíčovými slovy SMB mount, či CIFS manažer apod.
Adresa serveru, stejně jako uživatelské jméno a heslo vám bylo doručeno v závěrečné zprávě o zřízení vašeho Cloud Disk programu. Dále tyto informace naleznete na záložce Technické parametry v detailu služby Cloud Disk ve vašem Centru administrace.
TIP: Aby vše fungovalo, budete potřebovat zařízení se systémem iOS 13 nebo iPadOS 13.1 a vyšším, proto se ujistěte, že máte všechny aktualizace.
Prestože je Cloud Disk připojen jako síťová jednotka ve vašem zařízení, mějte na paměti, že je připojen přes síť internet a rychlost přenosu dat je tedy závislá na rychlosti vašeho internetového připojení.
Připojení, které je tu popsáno je šifrované pouze pokud šifrování podporuje vámi používaný klient. V opačném případě se automaticky použije nešifrované spojení - doporučujeme využívat pouze sítě, které dobře znáte a protokol FTPS.
Pro připojení Cloud Disku musí být povolený port TCP/445 u vašeho poskytovatele připojení k Internetu. Pokud vámi používaný klient podporuje volbu nestandardního portu, můžete využít alternativního portu 5452.
Připojení ke Cloud Disku v zařízeních Apple iPhone/iPad vyžaduje mít aktivní data, což může být vaším poskytovatelem tarifu zpoplatněno.