Kdo službu Google Apps do jejího zrušení využíval, mohl si ji ponechat za stejných podmínek i po jejím ukončení. Letos v lednu ovšem Google přinesl nová omezení. Zarazil původní bezplatnou verzi a všem uživatelům oznámil povinnost k přechodu na placenou.
Pár týdnů na to ale i toto oznámení zrušil. Bezplatnou verzi firemního účtu Google si můžete nakonec ponechat. Má to však svoje podmínky.
Bezplatná e-mailová služba Workspace, ve kterou se před lety Google Apps převtělila, cílila vždy především na firmy, nikoli na běžné uživatele. S touto politikou pokračuje i nadále v placeném režimu.
Zatím v posledním vyjádření Googlu jsme se dozvěděli, že na placený tarif nově vznikající služby, která původní Workspace nahrazuje, musí přejít pouze komerční subjekty.
Pro nekomerční využití, např. školám a neziskovým organizacím, tak podle všeho nová bezplatná služba s názvem G Suite zůstane. Google nicméně naznačuje, že v budoucnu může z bezplatného tarifu odstranit některé klíčové funkce.
Dále firma Google vypustila informaci o chystanému bezplatnému tarifu určenému jednotlivcům a domácnostem.
Konkrétní podoba a podmínky této služby dosud nejsou známé. Jasné je pouze to, že kdo chtěl z původního Workspace na tuto novou bezplatnou alternativu přejít, musel se do 1. června zapsat na čekací listinu. V reakci na to dostane dva měsíce na rozmyšlenou, jestli využije bezplatné služby, nebo přejde raději na plnohodnotnější placenou.
Chcete-li si ponechat původní bezplatný účet, musíte se přihlásit do administrace Google G suite a ve formuláři potvrdit, že účet využíváte pro nekomerční účely. Tím svůj profil vyřadíte z povinné migrace na placenou edici Google Workspace.
Termín, do kdy je potřeba formulář se žádostí vyplnit, se několikrát změnil. Podle posledních zpráv máte možnost zažádat o ponechání bezplatné služby pouze do 27. června. Nepodáte-li svou žádost do příštího pondělí, váš účet automaticky přejde do placené verze.
Důležité je ale brát v potaz, že aby se zpoplatněný účet uvedl v provoz, je třeba vložit do systému platební kartu. Pokud nepodáte žádost, nezadáte platební metodu a účet jednoduše přestanete používat, Google ho sám k 1. srpnu deaktivuje.
Ačkoli se zdá, že po půl roce od prvního oznámení o změnách už máme ve všem jasno, nelze zaručit, že se ještě nic nezmění. Google od ledna vydal několik prohlášení a dlouho nás nechával čekat s finálními podmínkami. V takové situaci je s nadsázkou těžko říct, co přinese zítřek.
Dejte přednost jistotě. Tu vám zajistí ZonerCloud, který se správě poštovních služeb a serverů věnuje více jak 26 let. Za tu dobu nasbíral mnoho zkušeností, které zúročil při vytvoření své vlajkové služby Cloud Mail.
Cloud Mail je zcela bez omezení, flexibilní, uživatelsky přívětivý a klade si za cíl hlavně bezpečnost a spolehlivost.
Nabízí intuitivní webové rozhraní s dvoufaktorovým ověřením pro přístup, sdílený kalendář, automatické navyšování velikosti e-mailové schránky, kompletní zálohování 30 dní zpětně a nonstop zákaznickou a podporu.
S Cloud Mailem dále získáte:
Cloud Mail je osvědčené řešení provozu firemní pošty, od společnosti s dlouholetou tradicí, které důvěřují tisíce spokojených zákazníků. Převeďte správu svých e-mailů k opravdovým profesionálům. Objednejte si Cloud Mail s nejlepším zabezpečením na trhu a udělejte krok k profesionalizaci své firemní elektronické komunikace.